Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle. 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via 040-2532456. Wij staan u graag te woord.

26 september 2023

Wordt altijd goed geholpen

Goed geholpen Krijg netjes een e-mail binnen voor een afspraak te maken

26 september 2023

.

.

26 september 2023

Ik kon snel terecht en probleem werd goed verholpen.

Ik kon snel terecht en probleem werd goed verholpen.

26 september 2023

Goed

Goed en vriendelijk behandeld

26 september 2023

Ik voel me al meer dan 50 jaar gehoord

Wij komen al meer dan 50 jaar bij deze praktijk. Ik weet niet hoelang al bij Pieter. Wat een fijn...

Lees meer
25 september 2023

Gewoon doorgaan zoals het nu is

Zie bovenstaande

25 september 2023

Geweldig

Heel goed begeleid en alles uitgelegd en behandeling zoals het hoort

25 september 2023

Meermond!meer gezond

Per mail of telefoon jaarlijkse controle altijd jaar in jaar uit , De te maken afspraak komt ste...

Lees meer
25 september 2023

Bij controle 3 gaatjes, en meteen geholpen, heel fijn

niets aan toe te voegen

25 september 2023

Prima, prettig en vakkundige behandeling

Fijn

25 september 2023

Gewoon goed

Alleen de wachttijd was dit keer wat lang.

25 september 2023

Goed, zoals het hoort te zijn

Geen verdere toevoeging

25 september 2023

Vriendelijk geholpen

Vriendelijke geholpen, fijne wachtkamer ook voor kinderen. Ik vind alleen de wachttijd wat aan d...

Lees meer
24 september 2023

Uitstekend geholpen

Zoals altijd uitstekend geholpen. In verband met de drukte wel gedeeltelijk door een assistente

24 september 2023

Werkt zeer secuur

Nicky is zeer betrokken en vakkundig in haar werk

24 september 2023

Zorgvuldig en professioneel

Zoals altijd goed geholpen en ik voel me betrokken bij de afwegingen. Uitermate tevreden met L. W...

Lees meer
24 september 2023

Nvt

Nvt

24 september 2023

.

.

23 september 2023

Dominique is enorm prettig en professioneel

Na een tandartsloze periode van 10 jaar (!) sinds een jaar of 2,5 in behandeling bij Dominique (...

Lees meer
23 september 2023

Altijd goede ervaringen

Tandarts en assistente zijn ontzettend vriendelijk en ik voel mij altijd op mijn gemak. Ze werken...

Lees meer
23 september 2023

Luisterend oor en geduldig

Eerste kennismaking was positief! Er werd naar je geluisterd

23 september 2023

Wederom een nieuwe tandarts, ervaring is prima

De werknemers van de praktijk zijn altijd vriendelijk. Ik moet wel wennen aan het nieuwezorgsyste...

Lees meer
22 september 2023

100% goed

positief

22 september 2023

Tevreden over de kwaliteit. TOP tandarts!

Ontzettend tevreden.

22 september 2023

Bezoek zoals moet zijn, makkelijk reserveren, makkelijk aanmelden, korte wachttijd.

Weinig tijd kwijt voor alle handelingen Zelfs voor 70+ internet handelingen goed te doen.

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces):
Staat u onder bewind?:*

 

Centrum voor Tandheelkunde Meermond
Provincialeweg 49
5503 HB
Veldhoven
Di
8:00 - 17:00